Szujó Zoltán Forma 1-es szakkomentátor volt a vendég Tapolcán

2019.09.07

Bognár Róbert a Szeretem a Városom Egyesület elnöke vendégül látta Szujó Zoltán Forma 1-es szakkomentátort a Polgári Csevej tapolcai estéjén.

Nagyon vártuk Szujó Zoltánt itt Tapolcán és nem csalódtunk benne. Szenvedélyesen beszélt az elmúlt évekről, amit a Forma 1-ben töltött. Csillogó szemmel ültünk és hallgattuk a száguldó cirkusz kulisszatitkait. Az este a rossz idő ellenére is kimozdította a Tapolcaiakat és telt házzal debütált Zoli. - mondta Bognár Róbert.

Szujó Zoltán magyar televíziós újságíró, sportriporter, műsorvezető. A békéscsabai Körös Főiskolán 1999-ben tanító diplomát szerzett.

Előbb gyakornok lett a Magyar Televízióban, majd 2000-től 2011-ig az RTL Klubnál dolgozott. 2012-ben visszatért a Telesporthoz.

Az RTL Klubnál szerzett országos ismertséget, 2002 óta a Forma-1-es futamok helyszíni riportere és műsorvezetője. Rendszeresen tudósít a legjobb magyar és külföldi profi ökölvívók mérkőzéseiről is.

2012-ben, miután az MTVA megszerezte a Forma-1 közvetítési jogait, a közszolgálati média munkatársa lett. A londoni olimpia közvetítésében is részt vett a kihelyezett stúdióban műsorvezetőként. 2013-tól a Forma-1-es futamok kommentátora.

2014 októberében az MTVA sportfőszerkesztőségének vezetőjévé nevezték ki, és kulcsszerepet vállalt a közmédia sportcsatornájának, az M4 Sportnak a megalapításában.

Angolul, németül perfektül beszél és 18 évig volt a szakkommentátora a Forma 1-es mezőnynek. Az autósport segített, hogy kiépülhessen a saját brendje. Ennek eredményeképp felkérték, hogy a magyarországi motorsport stratégia kiépítésében vegyen részt.

Beutazta a világot a munkájának köszönhetően, de ez nagyon sok lemondással járt. Emiatt nem bánja, hogy ez az epizód lezárult az életében és több időt tölthet a családjával.

Zoli elmondta nekünk, hogy bár 18 éven keresztül követett Schumachereket, Alonsokat és Hemiltonokat, de neki az autó rally a szíve csücske. Gyorsan változnak a körülmények, ott a határon autóznak a pilóták arra hagyatkozva, amit a mitfárer mond. - mondta Bognár Róbert.

Zolitól megtudtuk, hogy az intelligencia jellemző az összes sportolóra legyen az autósport vagy ökölvívás. Ezen kívül a korosztályuknál sokkal érettebbek. Bekerülnek abba módosult tudatállapotba, hogy mindenkinél jobbnak kell lenniük. Teremtenek maguknak egy saját világot, ahol semmilyen meglepetés nem érheti őket. Amikor lecsapják a sisak plekszijét gépekké válnak, önző, egoista versenyzőkké, akiknek egy céljuk van, nyerni -mondta Bognár Róbert.

Arra a kérdésre, hogy lesz valaki Forma 1-es pilóta azt mondta, hogy körülbelül 4 évesen kezdik a felkészülést. Gokartoznak hétvégente és kinevelik belőlük a félelemérzést. Amikor ilyen gyerekeket látott a rajt előtt, összeszorított fogakkal nézte őket és arra gondolt, hogy lassabban fiúk. Ehhez képest a gyerekek szülei, edzőik pont ellenkezőleg inkább arra sarkalták a gyerekeket, hogy még gyorsabban vezessenek. Hamar meg tanuljak irányítani az autót, és nem félnek. Ráadásul a gokárt esetében nagyon kicsi az esély, hogy balesetet szenvedjenek. Így mire a Forma 1-be kerülnek, semmi félelemérzetük nem marad. Nekik az a saját közegük.

Szujó Zoltán is kipróbálta az autósportot. Elmondta, hogy milyen komoly mentális felkészülést igényel. Saját esetében a verseny előtt 2 órával, már nem lehetett hozzá szólni, miközben ő riporterként a Forma 1-es pilótákkal a rajt előtt 10 perccel még interjút készít és a versenyzők szép kerek mondatokban válaszolnak neki. Na, ez a profizmus. Nem lehet őket kibillenteni, mondta mosolyogva Zoli.

A rajt előtt mindenki zenét hallgat ez a bekapcsolási állapot. Gyakorlatilag úgy, mint Pavlov kutyája. Ahogy meg hallják azokat a dallamokat, azonnal versenyhangulatba kerülnek.

Itt mindenki kiváló versenyző. A legtöbb az istállók technikai fejlettségén múlik. Milyen új fejlesztéseket tudnak, milyen mérőszámokkal dolgoznak. A háttér már "fontosabb", mint a versenyző, hiszen itt mindenki profi. Ezen a téren szinte semmi különbség nincs pilóta és pilóta között. Maximum a fizikai felkészültségben van különbség. A sport, a meditáció, a lelki egyensúly is elengedhetetlen a technika mellett. - mondta Szujó Zoltán.

Sokan nem is tudják, hogy a konstruktöri díj az egyik legfontosabb az istállók esetében. Mindenki a világbajnokokra figyel, pedig a csapat győzelem a legnagyobb elismerés. A versenyzők a világbajnoki címért nem kapnak pénzt, csak egy kupát és pezsgőtől ázott szkafandert, míg a csapatgyőzelemért komoly összeget kapnak az istállók, amiből további fejlesztéseket hoznak létre. - tette hozzá Szujó Zoltán.